Thursday, April 28, 2011

Day 4 ~ Semangat merundum..! Menderhakai detox ku...!

Dear blog,

Hari ni detox ku tidak berjalan dengan begitu baik. Ini gara-gara kerja yang sangat banyak di office, dan di rumah menyebabkan aku tidak dapat menyiapkan diri sebaiknya untuk detox hari ni. Aku balik malam lagi setelah seharian penat di office. Kemudian terpaksa pulak menunggu lama di rumah mak pulak, kena tunggu en suami sebelum dapat balik ke rumah sebab kunci rumah ku tertinggal dalam kereta... warghhh.. itu yg buat lagi penat. Lambat pulak tu dia balik. pukul 10.30 baru sampai rumah aku dah keletihan & tak sempat prepare ramuan detox untuk Day 5...

TAPI sebelum balik rumah aku sempat menjamah sepotong tauhu sumbat hidangan mak.... hmm.. sedapnya dah lama tak makan.. tp at the same time sedihnya detox aku.. tp aku terpaksa jugak amik makanan sbb aku dah tak de energy lagi. air detox ku dah habiss.. :-) sudahnya hari ke-5 aku mcm hilang semangat. ingatkan nak sambung lagi detox, tp  bila fikir balik.. these few days aku akan busy di office + weekend quiete hectic + nak pergi pesta buku dengan turun naik komuter aje... tak de driver., so bila nak detox tu memang sangat meletihkan dan memenatkan diri sendiri...

Well..  pengajaran untuk aku, at least this time aku tahu waktu yang sesuai untuk aku detox ialah di saat aku tak busy, yg mana tak bnyk tenaga dan akal fikiran diperlukan.

So today's reportt will end my detox session as for now. TETAPI..!!! aku akan kembali lagi dengan semangat detox yang lebih confident. Yes.!! jangan patah semangat dear body!

Apepun aku puas hati as 4 hari berdetox, aku managed to lost 3.5kg. Alhamdulillah. It's more than ok kalau nak dibandingkan aku berdiet seminggu 2 minggu pun aku takkan dapat lost weight 1 kg. kalau masuk the biggest loser pun aku leh menang weekly. hehhehee....

So lepas ni mcm biasa aku akan continue dengan diet low carbo & makan based on calories calculation. Insya-allah. Semoga segalanya mudah bg aku....

Amiiinnn...

No comments:

Post a Comment