Thursday, April 21, 2011

Week 1 :- Banyaknya minum airr... >3.5 liter per day!

Salam,

Yes, aku gigih berdiet.. so far tak tahu diet ikut which diet tp my control point is eat food that less calories, and daily calories intake < 1000kcal. Nak makan kena tengok  untrition facts dulu.. kadang2 tu mulut saja2 lah nak mengunyah tp bila tengok nutrition facts, so fikir 2-3 kali.

Hari ni dah 5 hari berdiet.. i mean control on calories intake. senang aje rupanya.. cuma my weakness is bila nampak lauk makkk.. sedapnya. padahla ikan goreng aje. so bedal gak nasi sikit. anyway still in control. tak macam selalu. alhamdulillah..

Minum air kena bnyk, sbb nak cover rasa kelaparan itu. heheh well... dulu every meal hr kat office aku turun makan, skrg tak pergi pun. yelah fikir gi kantin kang bnyk pulak  kalori yg masuk. Duit pun jimat. This week tak de belanja sesen pun kat kantin office. Bravo..!

Skrg ni minum air about 3.5 liter per day. bnyk ooo.. asyik gi toilet aje. macam exercise jadi nya kena turun naik tangga. kdg2 saja je lalu jalan jauh. dan dalam panas lak tu. biar peluh keluar.. jangan sinaran UV menyerang aku udah...! Dalam toilet pulak aku ambik kesempatan buat 2 types of stretching x 10. biar berpeluh, & meregangkan otot2 aku ni.

Bnyk faedahnya minum air bnyk ni. tak caya cuba lah. badan rasa ringan pulak walaupun berat tak turun lagi. Bila baby bangun malam, terus jaga.. so alert you... pas tu memang tak letih. agaknya toksin2 dalam badan dah keluar sedikit demi sedikit.

Semalam dpt puasa 1 hari. aduhaii.. amannya dunia perut tak rasa lapar langsung. padahal sahur tu minum 1 liter air  + psyllium aje. sampai buka puasa pun aku relax aje sebenarnya. tp tak tahan lak tengok mak  masak sambal sardin.. aduyaiii..

Tp hr ni aku rasa mungkin akan terbabas diet aku. sbb budak office buat makan2 sempena resign staff. KFC pulak tu. cam ner nak mengelak ni.. x pe lah.. hr ni aje. lepas makan tu kena minum air kosong 3 liter.. that's my plan for today. alhamdulillah minggu ni berjalan seperti dirancang.

with that i end my diet chit chat today..

muuuahhhhsss...

No comments:

Post a Comment